איך שביל נולד – P2K Trail – שביל האופניים

מאי 2009, פגישה מקרית עם אסתי, תושבת מורן, אישה נפלאה שניהלה את יומן (בלוג) 'אומרים שהיה פה', יומן שעסק בסיפורי משגב של פעם, עוררה בי את הרצון לכתוב פוסט זה. הסיפור של שותפות תושבי המ.א. משגב, כרמיאל והחברים אי שם בפיטסבורג, מעבר לים.
הפוסט פורסם לראשונה ביומן 'קבוצת YAD' באתר המועצה האזורית משגב.

איך נולד שביל

חברי קבוצת יעד YAD הגאים, קבוצת המתנדבים הצעירה של שותפות ביחד, זוקפים לזכותם עשייה לא מבוטלת למען הקהילה בכרמיאל ובמשגב.

אחד משיאי פעילות הקבוצה הוא שביל שותפות 2000 שנחנך במאי 2009.  שביל אופניים המחבר בין הרשויות ועובר דרך אתרים המספרים סיפורה של שותפות ארוכת שנים כרמיאל-משגב-פיטסבורג.

הרעיון נולד במוחי הקודח, כחברה בחבורת מתנדבים, צעירה יחסית, שהתכנסה לקראת נסיעה לעיר השותפה מעבר לים. ההשראה – הבור בקיבוץ בארי לשם נהג אחי להגיע לרכב על אופניו במשך שנים רבות. זקני השבט מספרים כי כבר באותה התכנסות זרעו החברים את זרע השביל. גלית: "וגם כמעט שרפו סטודיו אחד בקורנית…"

ההמשך בדיון משותף בקאמפ אמה קאופמן EKC, קאמפ המתעורר בדרך כלל בקיץ עם הגיעם של מאות ילדי בי"ס שיצאו זה עתה לחופשת קיץ ארוכה.  שם בקאמפ, תחת גשם שוטף, התכנסו החברים מרחבי השותפות לדון בפרוייקטים ורעיונות מיוחדים אותם יעלו ויציגו בפני ועדות השותפות כפרוייקט "WOW" מיוחד לרגל חגיגות 60 שנה למדינת ישראל. מתיחה לימין, מתיחה לשמאל, סיערו מוחות, צחקו, שתו, דברו, וכתבו.

קאמפ אמה קאופמן EKC
קאמפ אמה קאופמן EKC
קאמפ אמה קאופמן EKC
קאמפ אמה קאופמן EKC

נחמד היה לשבת וליזום ובני YAD התכנסו שנית ובאו בשערי המרכז בשדות ים.

התכנסו?

לא לפני ש…

החליפו תקר בגלגל
ביקרו במוזיאון ניסכו לתיבות נגינה
הפעילו את הראש ויזמו פעילות נוספת למען הקהילה – ביקור במוזיאון עם ילדי כפר הילדים בכרמיאל וטיול בפארק נשר

לשדות ים הגיעו, גם שם דנו, העלו דברים, המשיכו והציעו וכבר ראו בדמיונם את שביל השותפות נגיש לכל, מזמין סביבו נופשים וחוגגים גדולים צעירים וטף

מכאן, הדרך להצגת הפרוייקט כאחד משלושה רעיונות שהוגשו לועדת "wow" היתה קצרה מאוד.
אגב, מתוך שלושת הרעיונות, שניים פרי מוחם הקודח של חברי קבוצת YAD.

על ההמשך סופר ודובר לא מעט, ועדת "wow" נחלקה לועדות משנה שעשו עבודתן נאמנה:
"חיפשנו משהו מרגש וקיבלנו wow אמיתי" סיכם מר לואיס קושניר, היו"ר היוצא של שותפות 2000 באירוע השקת השביל.

על חנוכת השביל מתוך "מה חדש, חודש מאי" , ירחון שותפות 2000
"…שביל שותפות 2000
טקס השקת "שביל השותפות " היה טקס מרגש ומכובד – כל הכבוד ויישר כוח לכל המעורבים- צוותי המשימה (צוות טכני, צוות אירועים, צוות יח"צ) , צוות ההפקה, רכז הפרויקט ואתם, פעילים ומתנדבים. שביל השותפות ימשיך להיות פרויקט הדגל שלנו גם בשנה החדשה".

כך כתבו ופעלו אז.

במשך השנים הפך השביל מוקד משיכה לרוכבים תושבי האזור, הארץ ובכלל. ענף הרכיבה במ.א. משגב ובכרמיאל התפתח מאוד, מאות ואלפי תושבי משגב רוכבים, הבולטים שבהם לוקחים חלק בתחרויות ואירועי רכיבה בעולם כולו, למשל גיא ניב שהשתתף בטור דה פראנס והיום שותף בסגל המאמנים של איגוד האופנים בישראל.

אם אתם מטיילים בסביבה, ממליצה לכם לבקר גם את האמנים והיוצרים בסביבה. פרטים נוספים במאמר יער, הר אמנות כאן באתר.

קישורים נוספים
אתר AllTrails

מפת מסלולי אופניים באזור עצמון, יעד, משגב, רקפת, הר שכניה

P2K Bike Trail winds together communities, 2011

צילומים מטקס ההשקה ומהרכיבה ב"שביל שותפות 2000"