יד ביד – חיבורים בסימן אמנות

קבוצת הנשים 'יד ביד' או 'אִיד / إيد ביד – יהודיות ודרוזיות' נפגשו בקורנית, למפגש בסימן חיבורים באמנות.

ביקרנו בסטודיו שלי, איילת ארט, וגם אירחנו את הזמרים 'היוצרים – חגי ויובל חן' ששרו את שירם 'גיבור שלי' המוקדש לחיילים, אנשי כוחות הביטחון ואנשי הצללים הפועלים למען ביטחון המדינה. חגי ויובל שיתפו וסיפרו על לידת השיר ושיתוף הפעולה המיוחד שלהם עם הזמרת הדרוזית גאידה. גאידה ילידת הכפר בוקעתא והיום תושבת מג'דאל שאמס, ואם השם שלה נשמע מוכר אולי זה משום השתתפותה בטקס הדלקת המשואות בביצוע מחרוזת שירים עם הזמרת נרקיס והזמר עיברי לידר או מהשתתפותה כשחקנית ב'פאודה'.
את הסרטון המצורף הפיקו והעלו לטיקטוק ואני משתפת בהתרגשות גם כאן.

את המשך המפגש הקדשנו לפרוייקט יפהפה 'איתנו בלב', יוזמה של עדי נאמן ושל האמנית מיכל קלסובסקי במאהל משפחות החטופים. מטרת הלבבות הצהובים הסרוגים להשאיר את נושא החטופים בשיח הציבורי בתקווה שישובו כולם במהירה. הלבבות נתלים ברחבי הארץ בתחנות אוטובוס, מרכזים קהילתיים ועוד. יחד עם נשות 'יד ביד', תלונו את הלבבות על עץ במרכז היישוב קורנית. ילדי קורנית הצטרפו וסייעו לנו בתליית הלבבות.

מאז המפגש אני מוצאת את עצמי סורגת לבבות צהובים כמעט מדי יום, מחלקת אותם לכל בתקווה שכולם ישובו בקרוב. על אף האור והזריחה שמביע הצהוב, אני מחכה ליום בו אזרע 'לבבות של אור' בכל צבעי הקשת.

מימין לשמאל: היוצרים-חגי ויובל מסכמים מפגש עם נשות יד ביד; איתנו בלב – נשים דרוזיות ויהודיות למען החטופים (צילום איילת בראון צור); איתנו בלב בקורנית, פרט (סרט, צילום ג'ודי בהט)